W zdrowym ciele zdrowy duch!

W ostatnim 20 – leciu razem ze wzrostem świadomości społeczeństwa nastąpił duży zwrot ku dbaniu o zdrowie, począwszy od zmian na naszych stołach gdzie zmiany te są najbardziej widoczne. Klasyczna kuchnia polska odmieniła się nie do poznania: ciężkie, potrawy smażone na głębokim tłuszczu zastąpiły lekkie sałaty, gotowane nad parą warzywa, trendy jest nawet pieczenie własnego chleba.

siedzący mężczyzna

Autor: Elvert Barnes
Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli dołożymy do tego coraz bardziej widoczną modę na bieganie i w ogóle na sport mamy obraz jednej z bardziej pozytywnych zmian jakie są widoczne w ostatnich latach.

Jednak nie wszyscy lubią biegać czy jeździć na rowerze. Możemy także wybrać Nordic Walking. Jest to rodzaj aktywności fizycznej wymyślony w Finlandii jako trening dla uprawiających narciarstwo. W końcu zrobił się on tak popularny iż stał się jeszcze jednym rodzajem aktywności ruchowej. Nordic Walking (podobnie jak bieganie) nie jest sportem wymagającym, starczą specjalne kijki oraz dobre buty. Dużą zaletą tego rodzaju sportu jest fakt, iż można go ćwiczyć prawie wszędzie. Ponadto spacerować z kijami może każdy bez względu na to ile ma lat czy też bez względu na początkową kondycję fizyczną.

Należy jednak pamiętać o odpowiednim dostosowaniu butów do miejsca gdzie mamy zamiar uprawiać NW. Tak więc na przykład idąc z rodziną w góry z kijami, warto zaopatrzyć również dzieciaczki w wygodne obuwie (np. w buty trekkingowe dla dzieci). Dorośli mogą włożyć buty glany męskie czy damskie, najważniejsze jest żeby obuwie zabezpieczało staw skokowy do czego obydwa typy obuwia doskonale się nadają. Z kolei w bardziej płaskim terenie świetnie sprawdzą się np. botki męskie.

Wspaniałym uzupełnieniem treningu NW jest pływanie. Pływać można obecnie o każdej porze roku gdyż mamy do wyboru coraz to więcej krytych basenów. Gdybyśmy się zdecydowali na basen potrzebne będzie wyposażenie tj.: strój kąpielowy, czepek, okulary polecane pływackie, mogą przydać się płetwy a także japonki męskie które to zmniejszają prawdopodobieństwo poślizgnięcia się podczas poruszania się po brzegu pływalni. I w ten oto sposób przygotowani ruszajmy po zdrowie!